Årsresumé 2010/första halvan



Januari. Året började med en resa till Sundsvall och släkten. Var även hundvakt åt lille Bobo under tiden Jon var i Sydafrika. Men någon vecka in i Januari kom han dock hem. Halleluja. Färgade håret mörkare och umgicks med vännerna. Klädde mig i mestadels mörka färger och älskade mina skinnbyxor.



Februari. Var trött på vintern och snön. Förälskade mig i min blåa satinskjorta och gick ut och hade en riktigt kul tjejkväll. Fick världens finaste ros av älskling på alla hjärtans dag. Minns särskilt hur jag städade hela hans stuga, bakade en hjärtformad kladdkaka (som gick sönder och blev ett brustet hjärta..) och satt en ros i en vas. Sydde plagg av bh:ar som en uppgift till ansökningar.



Mars. Börjar känna att våren snaaart är på väg. Köper prickiga och randiga tunna strumbyxor. Använder lite mer våriga kläder. Dock måste man fortfarande gå i vinterjackan.. Inhandlar iaf den randiga och populära kavajen från H&M och en riktigt snygg ring på det.



April. Våren är äntligen här på riktigt och jag slänger på mig kavajen och andra tunna jackor. Testar på denim+denim-trenden och går på fest i min nya leoskjorta, lösa lockar och hallonröda läppar. Älskar mönster och tar många promenader med älskling och med kompisar.



Maj. Hittar igen min lackväska som jag inte använt på ett tag. Blir lite av favoritväskan. Gillar färgen turkos och inte minst på naglarna. Åker till Gotland med älskling och har världens mysigaste helg. Strosar i Visby och har myskvällar i stugan.



Juni. Vinkar hejdå och går ut från Leksands folkhögskola. Tar med mig ett år fullt av minnen och skratt. Sorgligast är nog att lämna älsklings mysiga stuga där man haft många roliga/mysiga/ledsna/underbara stunder. Han flyttar till Karlstad över sommaren och jag tar tåget ner och hälsar på de veckor jag inte jobbar. Älskar min fashion against aids-tröja och har en mysig picknick med favorittjejerna. Förövrigt blir det många lata dagar i solen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0